Slider

Spune-le prietenilor

Prostia Românească : Episodul Aghiazma si Merțanul


     Salutare fraților ! Bine v-am găsit la primul articol din 2015 ! Continuăm seria prostia românească cu un episod special de Bobotează. După ce anul trecut am vorbit despre îmbulzeala de la ouă și șampanie, anul acesta musca de pe creierele unor constănțeni a luat cinci de 10 la patinaj, întrucât cetățenii s-au bătut pe aghiazmă mare.
Subsemnatul ne având altceva mai bun de făcut decât să stea toată ziua în frig privind la pompierii din fața Catedralei, vă va descrie în continuare evenimentele ...
     La ora 8.30 zeci de jandarmi, polițiști și pompieri erau în zona cazinoului cu pulanele în mână și gardurile ridicate, gata să primească mulțimea însetată de apă sfântă.
    

      La ora 9.30 PET-urile de aghiazmă erau pregătite să întâmpine enoriașii. Deloc surprinzător, ici-colo câte un pensionar dezorientat care se așează la coada cu 3 ore mai devreme ca să fie sigur că apucă să ia sticle.
Arhiepiscopia se laudă că a pregătit 130.000 de sticle cu aghiazmă, dar cum credincioșii au dat frâu liber lăcomiei și s-au îmbulzit să ia cât mai multe sticle, unii oameni au rămas cu buza umflată.
    La ora 11.30 am hotărât sa spăl putina, fiindcă s-au strâns deja 10.000 de oamen și nu am dorit să continui excursia mea matinală pe holurile Unității de Primiri Urgențe. Unii oameni le-au cerut jandarmilor lădițe goale în care sa-și pună sticlele de aghiazmă, iar alții mai deștepți au venit cu cutii de acasă. De la cumpăraturile de Crăciun n-am mai văzut atâta românitate pe metru pătrat.

    Desigur că nu putem încheia Boboteaza fără să vedem o poză de pus în ramă la secțiunea opulență. 
Plecând din zona cazinoului și urcând spre catedrală am observat o bijuterie în curtea Arhiepiscopiei Tomisului... pe lângă celebrul Mercedes cu care enoriașii s-au obișnuit deja în peisajul ecumenic, astăzi a putut fii zărit un Porsche Cayenne de toată frumusețea. Un adevărat chilipir de 75.000 de euro.

 
Stimați prelați, mai bine îl parcați în fața Catedralei sa-și clatească și populația ochii cu frumusețea luxului dumneavoastră. Trebuie să recunosc că aveți gusturi foarte bune, Cayenne este una din mașinile mele preferate, și vă invit să organizați și o paradă în care să vă etalați bijuteriile pe 4 roți. Să nu va fie rușine că aveți mașini de zeci de mii de euro deși nu aveți salariu, fiți mândrii că ați reușit ce noi restul nu am putut ! Fericiți cei cu bărbi și sutane, căci a lor este reprezentanța Porsche !
     Asta este oameni buni, cam așa s-a desfășurat Boboteaza, au mai fost și unii care au sărit după cruce, dar enoriașii nu s-au putut concentra la înnotători când gramezile de sticle le făceau cu ochiul.
Nu-i nimic, începe sezonul reducerilor la tigăi și crătiți și cetățenii o să se reunească din nou în cadru festiv. 
P.S. Cred că la anul dau la teologie !
Keep Reading Urban :) 
MATEI DELEANU


Share this:

Despre autor

Sunt un simplu constantean caruia ii place sa vorbeasca in mod public despre orasul natal precum si actualitatea urbana de la malul marii. Pentru munca depusa am fost rasplatit cu premiul 10 Oameni de Valoare ai Constantei la categoria Mass-Media. Datoria mea nu se opreste aici, promit sa raman la fel de realist si taios ca pana acum ! Lectura placuta in continuare :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu