Slider

Spune-le prietenilor

Plugușorul îmbulzelii, shopping și sfarșit de an.

                                                          Aho aho Români și frați,
                                          Haideți de vă agitați,
                                          Și poftiți să cumpărați !
                                          Mâine anul se-noieste 
                                          Rafturile se "goleşte"                                          
                                          Şi-ncepem a ne-îmbăta
                                          Pe la geamuri a striga : 
                                          CUMPĂRAȚI BĂĂĂĂI !!!!!



     Salutare fraților, bine v-am găsit în ultimele ore din an ! Singurul lucru pe care pot sa-l abordez în aceste momente este îmbulzeala din supermarket-uri.
Astăzi am fost la un centru comercial, să-mi achiziționez și eu niste măsline, un biscuit sărat, o turtă dulce, câte ceva pentru anul nou. Printr-un noroc asemenea fostului președinte, am găsit loc de parcare după ce am dat 3 ture de mall. (Tot din parcare se observă că foarte mulți handicapați au Audi-uri si BMW-uri ultima fița, dar asta e alta poveste.)
     Cum intrii vezi raionul de portocale...toată lumea se înghesuie să pună portocale în câte 3-4 pungi mari doar pentru că sunt la promoție, ca mai apoi pe data de 3 ianuarie să arunce cel puțin o pungă plină că na!...erau la promoție. 
     După marea îmbulzeală de la portocale, trecem la ceva concret, la bătaia serioasă pe adidași de porc și mușchi de vită. Aproape toată suflarea din magazin, care de altfel este calmă, ar fii în stare acum să se ia la harță cu aproapele lor, să muște efectiv din ceilalți clienți, după care să ajungă singuri în fața galantarelor pline și cu o poftă nestavilită să comande și porc și vită și crenvuști și cârnați și cabanoși și tobă și lebăr și caltaboș și cotlete pâna ce săracele vânzătoare ajung la spitalul de veseli, că doar odată în an e revelionul !


      Romanii stau bine și la capitolul "ouă", astfel încât pe rafturi abia se mai zăreau câteva cofrage rătacite cu 6 ouă, cu 30 o leacă mai multe. Parcă văd ca de sfantu' Ion ciocnim ouă roșii, că ce pot să facă românii cu atâtea ouă.
  În fine, ajunserăm la miezul întregii sărbători, la sufletul petrecerilor, la punctul G al Revelionului... vinul și apa minerală. Șampania a fost dată disparuta după ziua de azi, iar în afară de poșirci nu mai găsești vin de vânzare în supermarket-uri (cel puțin până mâine).
Trebuie să mărturisesc că musafirii mei de revelion vor bea apă minerală de calitate inferioară, deoarece n-am mai găsit din aia bună. Asta e :(...poate dacă mă trezeam și eu de la 6 să merg la cumpărături, poate dacă mă împingeam în multime mai cu forță, și poate dacă n-o lăsam pe baba aia înaintea mea poate prindeam și ouă și apă minerală. Asta ca să mă simt român adevarat.

     Statisticile arată că românii aruncă după sărbători la gunoi 4 milioane de tone de alimente. Populația Somaliei are puțin peste 8 milioane de locuitori (mai exact 8 228 000). Făcând un calcul simplu de "artimetică" de clasa a-IV-a, ar însemna că dacă am lua toate cele 4 milioane de alimente înainte să fie aruncate și le-am împărții tuturor somalezilor, fiecare ar primi cca. 486 kilograme de mâncare, destul cât pentru câteva luni.
Există un curent de cetățeni americani care mănâncă exclusiv din gunoaiele restaurantelor care aruncă mâncare la sfârșitul zilei deși este înca bună. Acum nu spun că trebuie să facem și noi la fel, dar să fim un pic mai chibzuiti ! Adică se duc unii ca niște ghiolbani înfometați să se îmbulzească la fructe și legume, de parcă s-ar termina pentru totdeauna, doar că sunt la promoție și doar ca să nu mai apuce alții, in timp ce alte popoare mănâncă scoarță de copac fiindcă nu au altceva ! Asta denotă că suntem un popor de dobitoace și ne merităm soarta. Ar trebuii să ne scoatem morcovii din fund, sa luăm câte un ciomag și să ne dăm cu el în cap de anul nou poate ne deșteptăm.

      Dar destul cu asta, vine 2015 și o să avem tot timpul să dezbatem o multitudine de subiecte aidoma acestuia. Ce pot spune, a fost un an bun pentru subsemnatul, un an în care m-am alăturat grupului Urban Constanța, o echipa minunată căreia îi urez La multi ani !
Mai jos aveți un link cu toate articolele mele de anul acesta din categoria Pamflet.
     La mulți ani și multă sănătate vă urez și vouă cititori fideli ! Să aveți parte de tot ce este mai bun !
Pană la anul să auzim de bine, și poate ne mai vine mintea la cap !

 Keep Reading Urban In The Next Year ! :)   

Matei Deleanu Arhivă



Share this:

Despre autor

Sunt un simplu constantean caruia ii place sa vorbeasca in mod public despre orasul natal precum si actualitatea urbana de la malul marii. Pentru munca depusa am fost rasplatit cu premiul 10 Oameni de Valoare ai Constantei la categoria Mass-Media. Datoria mea nu se opreste aici, promit sa raman la fel de realist si taios ca pana acum ! Lectura placuta in continuare :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu